Monday, March 22

Cita Cita 1

Dari kecik pon, aku memang dah di exposed dgn dunia penerbangan ni (aviation world). Aku celik je mate, tgk bapak aku (Pokdi) dah siap2 nak pergi kerja. Mase tu, Pokdi pakai Honda c-70 je. So aku rase mcm takde ape2 pon yg nak dibangge kan pasal Pokdi ni. Bile kat sekolah, time isi borang je; pekerjaan bapa : Juruterbang. Aku rase biase je lagi. Tapi bile tengah klas tu, dengar je bunyi kapal terbang, kawan2 aku akan bercakap,

“Jiri, bapak kau tu kan. Power la.”

Aku pon apa lagi. Kembang kucup je. Hahaha.. Start dari situ, bile org Tanya nak jd apa, aku akan ckp nak jadi pilot. Kenapa? Sebab saya nak jadi mcm bapak saya. So dialog seterusnya biase lah, ‘bapak kamu pilot ye?’. Bile dah biase orang tny mcm tu, aku pon tukar pekerjaan bapa. Driver. So org akan ‘ooo’. Titik.

And now, aku Berjaya masuk sebuah akademi penerbangan di Ipoh. Mule2 aku nak masuk TUDM, tapi Pokdi tak bg. Die kate nnt aku nanges nak balik. Korg paham la die buat lawak je tu kan. HAHA.. Bile aku dah masuk sini, aku pon mule rase yang Pokdi ni power jugak sebenarnye. Sebab aku kene blajar ape yg die blajar en. Aku rase banyak nak kene tau.

Akan tetapi, kata kata hikmat ini telah menenggelamkan semua kesusahan aku. Dad, i will make u proud. ceyyyyy!!!!!!!! :p


HAHAHAHAHA ;)

For guys, Jiri tak berniat apa apa. Jiri terjumpa gambar ni. one word, never give up*.

*Never give up is another word for i didn't make it. Ayat nash.
But i didn't say u guys fail. U got what i mean. :p

3 comments:

  1. HAHAHAHA this is why i'm scared bila achot jadi pilot.. RAMAI GIRLS NAK PILOT!! owhh no!! you guys better jgn miang k..kesian gf yg menuggu..hahaha ;p

    ReplyDelete
  2. hahaha
    betul ke dyla ape die tulis tu?

    ReplyDelete
  3. haha. i tau pasal u ckp papa as a driver. ahahha. hope your dreams come true. :)

    ReplyDelete